Pagėgiškiai prisideda prie krašto kultūrinio paveldo identiteto stiprinimo
VšĮ Ateities visuomenės institutas iš dvidešimties pretendentų, norinčių dalyvauti projekte, atrinko penkias kultūros įstaigas, kurias pakvietė vykdyti projektą „Kultūros produktų/paslaugų kokybės ir prieinamumo didinimas, ugdant regionų kultūros darbuotojų kompetencijas: kultūrinės inovacijos ir jų sklaida, kuriant kultūrinį regiono identitetą“. Projekto tikslas - padėti kraštui stiprinti savitumą, formuojant norimą identitetą bei skatinant tarpsektorinį bendradarbiavimą, kartu kurti inovatyvias koncepcijas, kurių dėka siekiama tapti žinomais Lietuvoje, Europoje, o, galbūt, ir pasaulyje. Šiame projekte dalyvauti buvo pakviestos Pagėgių, Šilutės, Ignalinos, Prienų ir Trakų darbo grupės.
Mokymuose dalyvavo tikslinė darbo grupė, kurią sudarė kultūros įstaigų, savivaldos, švietimo įstaigų darbuotojai, vietos veiklos grupių, bendruomenių, verslo struktūrų atstovai bei menininkai. Jie vyko Pagėgių savivaldybės kultūros centre, kur teorinėje mokymų dalyje buvo pristatytos pasiteisinančios kultūros rinkodaros strategijos, išgirsta daug įkvepiančių gerųjų pavyzdžių. Vyko praktinės, kūrybinės veiklos, kurių metu buvo vystoma bendra Pagėgių vizija
Trys Pagėgių grupės dalyviai - Kultūros centro direktorė Svetlana Jašinskienė, Pagėgių savivaldybės mero patarėja Rita Vidraitė ir menininkų grupę atstovavęs Kęstutis Gedminas - vyko į Kauno Technologijos universitetą, kur buvo organizuojama baigiamoji mokymų sesija, kurioje kiekviena grupė pristatė parengtą krašto vizijos koncepciją.
Darbas vyko Design thinking laboratorijoje, kur kiekviena atvykusi grupė turėjo puikią progą pristatyti savo vizijas, kurias vertino komisija: KTU SHMMF mokslo prodekanė doc. dr. Eglė Butkevičienė, KTU SHMMF Viešosios politikos ir administravimo krypties studijų programos vadovė doc. dr. Eglė Vaidelytė, Lietuvos inovacijų centro projektų vadovas Gytis Junevičius, rinkodaros specialistai Kotryna ir Kęstutis Lingiai, Ateities visuomenės instituto direktorė dr. Erika Furman ir projekto vadovė Aistė Paškevičiūtė. Baigiamosios sesijos dalyvius pasveikino fakulteto dekanas Ainius Lašas.
Kiekviena darbo grupė atsivežė puikių idėjų. Pagėgių grupė kraštą pristatė per naujai sukurtą interaktyvų krašto ženklą, skalvių segę (smeigę), kurioje užkoduoti keturi raktiniai žodžiai: „Paimk, pažink, sužinok, atrask“. Ignalinos komanda Ignalinos miestą pristatė kaip meilės miestą, nes, pasak legendos, miesto pavadinimas kildinamas nuo Igno ir Linos meilės. Šilutės darbo grupė Šilutės miestą pristatė kurdami naują miesto legendą – Jaunimo miestą. Prienai krašto viziją vystė pasinaudodami miestą juosiančia Nemuno kilpa, kurioje turėtų užgimti vandens muzikos ir pakrančių festivaliai. Darbo grupių pristatymus vainikavo doc. dr. Eglės Butkevičienės pranešimas „Socialinės inovacijos: samprata ir gerosios užsienio šalių patirtys“. Baigiamoji užsiėmimų dalis vyko iškilmingoje salėje, kurioje grupių vadovams buvo įteikti Kultūros lyderio sertifikatai ir pažymėjimai.