Vyresniojo amžiaus žmonėms bibliotekoje surengti mokymai ir naudingos paskaitos
Vykdomos veiklos pritraukė nemažą būrį senjorų ir kitų, susidomėjusių suaugusiųjų neformaliuoju švietimu bei mokymusi visą gyvenimą. Autorės nuotr.
Norint suteikti galimybę vyresnio bei pensinio amžiaus žmonėms turiningai ir aktyviai leisti laisvalaikį, gilinti žinias bei dar daug metų išlikti aktyviais visuomenės nariais, Šilutės F. Bajoraičio viešojoje bibliotekoje visus metus vyko Trečiojo amžiaus universiteto (TAU) paskaitos bei skaitmeninio raštingumo ir interaktyvių pamokų ciklai. Šie užsiėmimai sulaukė didelio pagyvenusių žmonių dėmesio. Anksčiau vykusių paskaitų metu senjorai sėmėsi žinių apie tarpusavio santykius, konfliktus, sveiką gyvenseną, savigydą, gilinosi į teisinius klausimus, susijusius su testamentu ir paveldėjimu.
Lapkričio 27 d. viešojoje bibliotekoje senjorai klausė paskaitos „Nugaros skausmų prevencija senjorams: teorija ir praktika“, kurią vedė Klaipėdos valstybinės kolegijos Sveikatos mokslų fakulteto Grožio terapijos ir kineziterapijos katedros vedėja Monika Pocienė. Dalyviai išgirdo daug naudingos informacijos apie tai, kaip kinta kūnas senstant ir kokios priežastys lemia nugaros skausmus, kada reikia pradėti rūpintis kūno sveikata. Paskaitos metu dėstytoja praktiškai pademonstravo pratimus, mažinančius nugaros skausmus bei kiekvienam dalyviui įteikė dalomąją medžiagą, kuria vadovaudamiesi galės pratimus atlikti namie.
Paskutinis skaitmeninio raštingumo mokymų ciklas vyko lapkričio 21–24 d. Interaktyvių pamokų metu kalbėta apie kompiuterių rūšis, pagrindines kompiuterio dalis, mokyta darbo internete pradmenų, patiems atlikti paiešką internete, surasti sau reikalingos informacijos, žiūrėti mėgstamus serialus, klausytis muzikos, nemokamai bendrauti su artimaisiais ir draugais, kt.
Paskaitos ir mokymai rengiami vykdant Šilutės F. Bajoraičio viešosios bibliotekos projektą „Trys žingsniai socializacijos link“ (vadovė Sandra Jablonskienė), finansuotą Lietuvos kultūros tarybos ir Šilutės rajono savivaldybės, kuris skirtas telkti ir vienyti vietos bendruomenę, integruoti ją į visuomeninį gyvenimą, siekiant mažinti informacinę, skaitmeninę, kultūrinę ir socialinę atskirtį. Vykdomos veiklos pritraukė nemažą būrį senjorų ir kitų, susidomėjusių suaugusiųjų neformaliuoju švietimu bei mokymusi visą gyvenimą.