Rusniškiai vėl gali likti be estakados ir be pinigų
Rusniškių džiaugsmą, kad jau šiais metais gali pasibaigti dėl užliejamo kelio kasmet kankinantys vargai, lyg netikėtas potvynis nuplovė Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos pozicija. ve.lt nuotr.
Nors jau šį pavasarį turėtų prasidėti pamario žmones nuo kasmetinių potvynių vargų išvaduosiančios milijonus eurų kainuosiančios estakados statyba, Rusnės gyventojai puolė skambinti pavojaus varpais. Visos rusniškių pastangos gali tapti niekinėmis, jei senus ir supuvusius pakelės medžius sauganti Valstybinė saugomų teritorijų tarnyba neleis rekonstruoti iki šios estakados vedančio kelio.
Vakar ekstremalią situaciją paskelbusioje Šilutės rajono savivaldybėje vyko pasitarimas, kuriame ieškota sprendimų, galinčių padėti išvaduoti rajono žemupį nuo nesibaigiančių potvynių. Nors viešai skelbta, kad jame tarsis ministrai ar bent šešių suinteresuotų ministerijų atstovai, Rusnės gyventojai iš jo skirstėsi nusivylę.
„Mes išsakėme savo mintis, problemas. Bet norėjome, kad svečių būtų daugiau“, - lakoniškai situaciją dėl kviestų ministerijų atstovų neatvykimo komentavo Rusnės seniūnė Dalia Drobnienė.
Rusniškiams noras būti išgirstiems šiuo metu ypač rūpi. Nors jau pasirašyta sutartis, kad iki metų pabaigos kelyje Šilutė-Rusnė bus pastatyta 750 metrų ilgio dviejų eismo juostų estakada bei rekonstruota per keturių kilometrų ilgio kelio atkarpa, šie darbai pavasarį gali net neprasidėti, o projektui įgyvendinti skirti 9,46 mln. eurų paprasčiausiai „nuplaukti“.
„Didžiausia problema - Valstybinė saugomų teritorijų tarnyba nori sustabdyti šį projektą. Kodėl? Todėl, kad tai kraštovaizdžio draustinis ir Nemuno deltos regioninis parkas. Kelio į Rusnę šalikelėje stovi seni ir supuvę medžiai, kurie, tarnybos teigimu, yra vertybė. Nors jie virsta ir kelia pavojų žmonėms. Tačiau VSTT rašte apie žmogų nerasite nė vieno žodžio, vien tik gamta ir kraštovaizdis. O visa tai jau daugiau nei 35 metus teršia per apsemtą kelią keliantys traktoriai, tralai ir amfibijos. Dėl estakados statybos VSTT jokių pretenzijų neturi. Bet dėl kelio tarp estakados ir Griniaus tilto rekonstrukcijos siekia, jog būtų atliktas poveikio aplinkai vertinimas. O tai reiškia darbų užtęsimą mažiausiai pusę metų. O 9,4 milijono skirti šiems metams. Jei darbai užsitęs, tai labai abejoju ar šios lėšos bus paliktos. Tikrai nesuprantame, kam ir iš kur toks didelis noras stabdyti šį projektą, iki kurio mes taip sunkiai ėjome. Turime Vyriausybės, rajono savivaldybės palaikymą, bet vis tiek vyksta nervų tampymas. Lyg neužtektų, kad per praėjusius metus net 97 dienas automobilius ir žmones per užlietą kelią teko kelti. O kur dar dienos, kai patys važiavome per vandenį“, - neslėpė nuostabos D.Drobnienė.
Rusnės bendruomenė paprašė Šilutės rajono savivaldybės išsiaiškinti, kas vyksta ir vietoj per kelio rekonstrukciją planuojamų iškirsti medžių pažadėjo pamario kraštui būdingais medžiais apsodinti bet kokio ploto žemės sklypą.
Pasak D.Drobnienės, nerekonstravus planuojamo pakelti kelio, vien tik pastatyta estakada potvynio problemos neišspręs. Nuo praėjusių metų spalio vidurio besitęsiantis potvynis tai įrodė. Vanduo apsėmė ne tik įprastą kelių šimtų metrų kelio ruožą, bet ir apie 5 kilometrų atkarpą.
Vakar VSTT tarnybos direktoriaus pavaduotoja Rūta Lapinskienė patvirtino, jog tarnyba dėl estakados statybos neprieštarauja, tačiau problemų kyla dėl kelio rekonstrukcijos techninio projekto sprendinių.
„Vieninteliame vykusiame pasitarime nusprendėme, jog kelio rekonstrukcijai nepritariame. Nemuno deltos regioninio parko tvarkymo plane šalia kelio auganti medžių alėja įvardyta, kaip saugotinas būdingas kraštovaizdžio elementas. Racionaliausia būtų šį projektą atskirti į du atskirus - estakados ir kelio rekonstrukcijos. Aš net nežinau, kodėl jie suplakti į vieną. O liks ar ne pinigų, aš negaliu komentuoti, nes nežinau, iš kur jie gauti, nei kas juos skyrė“, - „Vakaro žinioms“ sakė R.Lapinskienė.
Anot VSTT direktoriaus Alberto Stanislovaičio, planuojamo rekonstruoti kelio projektiniai pasiūlymai iš esmės prieštarauja veiklą Nemuno deltos regioniniame parke reglamentuojančių teisės aktų reikalavimams. VSTT teigimu, numatytus nukirsti 290 medžių išsaugoti ir eismo sąlygas pagerinti galima neplatinant esamo kelio, o tik pagerinant jo dangą ir atsisakant dviračių tako įrengimo šiame kelyje.
Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios“
Straipsnio komentarai
Ir vat negaliu suprasti kokia tu medziu kaina, kad ju negalima nuversti, as vaziuodamas i Rusne matau tuos medzius kaip 100 procentu nesaugius eismui. Be to jie ardo kelio grindini ir t.t.
NDRP saugoja visa augmenija ir krastovaizdi, bet manau reiktu paaukoti kelis nereiksmingus medzius trumpoje kelio atkarpoje, tam kad turistai galetu visa pirma davaziuoti iki daug didesniu vertybiu kurias saugo NDRP, o svarbiausia iki zmoniu kurie ten gyvena.
Paprasciausia prireikus medicinines pagalbos svarbi kiekviena minute, o cia atvaziuoji ir matai, kad traktorius neuzsiveda, o mokescius mokame visi vienodai. Po to kaltiname medikus, kad nieko nepadare :) o valdzia to net nezino.
Gerbiamieji valdantieji musu krasta, kartais pagalvokite ka reiktu daryt jums patiems gyvenantiems tokioje vietoje.
Zinokit, pirmiausia del to, kad JIE TEN GYVENA! Ir tai svarbiausia. O tik paskui turistai, laikini poilsiautojai ir tt. Tai yra mano kategoriska nuomone ir ji matomai absoliuciai nesutampa su zaliuju architektu, grazinimo draugiju ir tt nuomone. Nu ka padarysi. Yra kaip yra.
Susirinkime buvo pasiulymas is jo zodziu.
Taciau sausio 16 d pasiulymas is jo buvo ir rastu. O raste buvo tokios eilutes: "Prasome ivertinti galimybe palikti senuosius medzius .....arba numatyti medziu aleju atsodinima".
"Pasiulyma patvirtinantys irodymai: Nemuno deltos regioninio parko tvarkymo planas...".
O tas planas,gerbiamieji, draudzia tokius darbus. Toki pasiulyma gavusi imone, yra tarsi perspejama kad jos darbai bus nelegalus.
Zodziu ziuri vienaip - pasiulymas. O ziuri kitaip - ... Ivertinkite patys.
Vidrinskas pasiūlė įvertinti galimybę paikti senuosius medžius palei kelia arba projekte numatyti medžio alėjos atsodinimą.
Tai ne ultimatumas, ne reikalavimas, o tiesiog pasiūlymas pasvarstyti. Iš video medžiagos matyti, jam atsakė kad medžiai bus šalinami, o atsodinimas nenumatytas projekte. Viskas, baigta. Mano nuomonė vienareikšmiška, medžiai jau atgyveno savo, reikia šalinti, bet norėčiau kad atsodintų. Dėl ko žmonės į Rusnę važiuoja? Dėl žmonių, dėl siaubingos eklektiko ar dėl gamtos? Kažkoks balansas turi būti, nes tuoj tapsite nykiu kraštovaizdžiu kaip Šiaurės Lietuvoje. Reikia įsiklausyti į visų nuomonę.
Ponas architektas E Vidrinskas, girdedamas per pristatyma, kad kelio plocio neuztenka medziams , vaziuojamai daliai ir dviraciu takui,o platinti kelio DAR LABIAU nei numatyta projekte negalima nes toliau yra privacios zemes o jas isperkant is privaciu asmenenu projektas nusikeltu maziausiai pora metu, vistiek atsistojo ir pasake, kad medziai turi buti issaugoti arba atsodinti nauji , nes tai Mazoji Lietuva cia taip turi buti.
Kiekvienas gali suprasti ir vertinti savaip. As sau pasidariau isvada, kad jam labiau rupi tie medziai salia kelio, o ne zmones kurie tuo keliu vaziuoja. O kaip kitaip as galeciau galvoti, jeigu zmogaus "nepramusa" net atsakymas kad projektas gali nusikelti ilgam o gal net neribotam laikui del tokiu reikalavimu.
Vertinkite patys.
Sveikinu visus !
O ypač kai per metus yra tiek daug laiko kada ta kelio atkarpa yra patvinusi.
Kelių valdyba paskutiniu metu net neturėjo pinigų sumokėti traktoriais automobilius keliantiems žmonėms.
Estakada būtų daug geriau ir rusnės salai, ir valstybei.
Deka laiku sureagavusios Rusnes seniunes ir Rusnes bendruomenes,Silutes savivaldybes vadovu, ir Silutes TV laidu autoriaus M Budraicio, buvo sukirsinta visuomene, apsmeizti besalygiskai musu sala mylytintis zmones, nusisuko pagalbininkai. nuo siol rusne pradejo vadintis Pamario Garliava.
Sveikinu visus.
Sveikinu visus !
Sveikinu visus !
Linkiu daugiau dirbti