Rusnės estakada: prasidės parengiamieji darbai, numatytas Nemuno deltos kraštovaizdžio saugojimas
Kelyje Šilutė–Rusnė artimiausiu metu prasidės parengiamieji darbai užliejamo kelio ruožui rekonstruoti ir estakadai statyti. Pirmiausia numatytame rekonstruoti ruože turės būti iškirsti kelkraščiuose ir ant kelio pylimo augantys medžiai, kurie trukdytų atlikti darbus. Jau 2019 m., iki statybos darbų pabaigos, prie rekonstruoto kelio tiek pat medžių bus atsodinta.
Rengiantis rekonstrukcijos darbams teks iškirsti eismo saugai pavojų keliančius 288 senus, alėją sudarančius medžius. Kraštovaizdžiui atkurti tiek pat medžių vėl bus pasodinta abipus kelio palei visą rekonstruojamą ruožą, išskyrus tik estakadą.
Medžių atsodinimo ir vėliau nuolatinės jų priežiūros bei apsaugos klausimai numatyti šiandien pasirašytame Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos ir Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos prie Aplinkos ministerijos memorandume.
Memorandume numatyta, kad Kelių direkcija ne tik užtikrins medžių prie kelio Šilutė–Rusnė atsodinimą, bet rūpinsis ir kitų unikalių, su keliais susijusių Nemuno deltos regioninio parko kraštovaizdžio elementų išsaugojimu. Medžių juostos bus saugomos, prižiūrimos ir atnaujinamos prie regioniniame parke esančių Kintų–Ventės, Rusnės–Pakalnės ir kitų kelių.
Susisiekimo ministerija primena, kad Rusnės estakada bus statoma krašto kelyje Nr. 206 Šilutė–Rusnė, kuris vienintelis veda į Rusnės salą. Rekonstruojamame 5 km ilgio kelio ruože bus įrengta nauja kelio dangos konstrukcija, apie 1,8 km ilgio kelio atkarpa prie estakados bus paaukštinta. Atsižvelgiant į Šilutės rajono turizmo ir rekreacijos poreikius, ties rekonstruojamu keliu ir per estakadą bus nutiestas 4,5 km ilgio pėsčiųjų ir dviračių takas. Pačiame žemiausiame, kasmet užliejamame kelio ruože bus pastatyta gelžbetoninė sijinė 750 m ilgio dviejų eismo juostų estakada.
Žemiausią 400 m ilgio šio kelio ruožą kiekvieną pavasarį ir rudenį užlieja Nemuno žemupio Atmatos upės potvynis, todėl apie 40 dienų per metus kelias būna nepravažiuojamas lengvaisiais automobiliais. Lengvieji automobiliai užliejamu ruožu važiuoja, kol vandens gylis neviršija 15 cm. Iki 80 cm gylio užlietu ruožu automobilius perkelia traktoriai, jei gylis dar didesnis – transporto eismas keliu draudžiamas. Valstybės įmonės „Kelių priežiūra“ duomenimis, pastaruoju metu vis dar tęsiasi pernai spalio 16 d. prasidėjęs potvynis. Šiuo metu kelias Šilutė–Rusnė tebėra apsemtas, tačiau esant nedideliam vandens gyliui eismas leidžiamas. Ekstremali situacija buvo susidariusi šių metų vasario 1–6 ir 9–12 dienomis, kai vandens gyliui viršijus 80 cm automobiliai nebuvo keliami.
Straipsnio komentarai
Kaip sakoma-.
Visuomenės dalyvavimo tikslas rengiant Šilutės miesto istorinės dalies kraštovaizdžio (želdinių) tvarkymo projektą yra skaidrus interesų derinimas ir viešojo intereso gynimas; aktyvus, kūrybingas, pozityvus, konstruktyvus įsitraukimas į vietos kraštovaizdžio apsaugą ir formavimą; vietos dvasios, bendruomeniškumo stiprinimas puoselėjant vietovių išskirtinumą ir tradicijas bei racionaliai sprendžiant aktualias problemas, pasitelkiant vietos resursus; vietos gyventojų sąmoningumo ir išprusimo kraštovaizdžio srityje didinimas; socialinės įtampos mažinimas.”
Tai citata iš Šilutės rajono savivaldybės tarybos sprendimo Nr. T1-453 2016-09-15 dėl visuomenės dalyvavimo kraštovaizdžio formavimo programoje.
Sunkiai, bet žinant pasiekiama: Šilute. lt/veiklos sritys/aplinkosauga/želdinių tvarkymas/visuomenės dalyvavimo programa…
http://www.infolex.lt/silute/Default.aspx?Id=3&DocId=38284
tarkime "čia buvo" ne vaikas, o paklaikusi mergaitė.
Iš kitos pusės, reikės artimiausiu metu įsigyti ten šiek tiek nekilnojamojo turto, nes garantuotai pastačius tą estakadą, kainos tame krašte gerokai pakils