Kelių druską pakeis cukraus mišiniai?

2015-01-07, ELTA
Žiema (Dmitrijaus Radlinsko nuotr. | Alfa.lt)
Žiema (Dmitrijaus Radlinsko nuotr. | Alfa.lt)
Kaip įprasta sausį, Lietuvą užklupo tikrieji žiemos „malonumai“ – gatves ir šaligatvius nuklojo storas sniego sluoksnis, kurį tirpdyti bandoma tonomis kelių druskos, graužiančios batus, automobilių padangas, kelio ženklų stulpus ir kenkiančios aplinkai. Savaitgalį ir šią savaitę kelininkų barstomos techninės druskos ir smėlio kiekiai – įspūdingi, rašo „Vakaro žinios“.

Pavyzdžiui, sostinėje, pasak savivaldybės įmonės „Grinda“ direktoriaus Algimanto Vilūno, šiomis dienomis, kai yra gausiai pasnigę, Vilniaus mieste per parą išbarstoma daugiau nei 800 tonų techninės druskos ir apie 492 kub. m smėlio ir druskos mišinio. 

Tiesa, iki rekordo, kuris buvo pasiektas 2011–2012 metų žiemą, kai per parą būdavo išbarstoma net 2 tūkst. tonų kelių druskos, dar toloka. Lietuvos automobilių kelių direkcijos Kelių priežiūros skyriaus patarėjas Raimundas Indrulėnas sako, kad valstybinės reikšmės keliuose per žiemos sezoną paprastai išbarstoma apie 80 tūkst. tonų natrio chlorido. Šį sezoną valstybinės reikšmės keliuose, anot jo, jau išbarstyta apie pusė šio kiekio.

Nemažoje dalyje šalių jos atsisakyta, o keliai barstomi kitais mišiniais, pavyzdžiui, organinės kilmės medžiaga melasa, gaunama iš cukraus pramonės atliekų. Tiesa, Lietuvai kol kas tokios naujovės sunkiai įkandamos, nes ekologiškesnės sniego tirpdymo priemonės kainuoja dešimtimis kartų brangiau. Pasak R. Indrulėno, šiemet turėtų būti baigti moksliniai tyrimai ir bus aiškus alternatyvių kelių barstymo medžiagų poveikis. „Grindos“ vadovas A. Vilūnas laikosi nuomonės, kad kol kas tik techninė druska Lietuvai yra įkandama. 

„Mano atsakymas aiškus ir trumpas: neturėdami pinigų alui, šampano gerti nebandome. Mes, aišku, esame rangovinė organizacija ir barstome tai, ką mums užsako ir nuperka savivaldybė. Apie kelių druską nemažai disertacijų prirašyta, apginta. Aš ir dabar po ranka vieną turiu, bet alternatyvų artimiausiu metu daug neturėsime. Be to, mes ir patys bandome naudoti natrio chloridą su visokiais priedais – dedame kalcio chlorido, kad sumažintume korozijos poveikį“, – sakė A. Vilūnas.

 


Straipsnio komentarai

Komentarų nėra. Parašyk komentarą pirmasis!