Tokios gatvės asfaltavimo komedijos dar nebuvo matę: stebisi net darbininkai, vienas įvirto į griovį

2020-12-26, Evelina Katinaitė

Aušros gatvės Kintuose, Šilutės rajone, gyventojai daugiau kaip dešimtmetį laukė, kada čia pasirodys kelių asfaltavimo technika ir nebeteks nei klampoti po purvyną, nei laužyti automobilių. Ta diena galiausiai išaušo, tačiau darbai klostėsi ne taip gerai, kaip jie tikėjosi. Pasak gyventojų, net darbininkai trūkčioja pečiais, kaip toks projektas buvo patvirtintas Šilutės rajono savivaldybės.

„Darbuotojas pats įvirto į griovį“

Aušros gatvės gyventoja Rusnė (tikrasis vardas ir pavardė redakcijai žinomi – lrytas.lt) pasakojo, kad 10 metų Šilutės rajono savivaldybė dalijo pažadus, jog gatvė bus asfaltuojama, o visi gyventojai su viltimi laukė stebuklo: „Deja, kiekvienais metais lėšų vis pritrūkdavo. Asfalto kąsnelis nukrisdavo kažkuriai kitai gatvelei, gal kur kažkieno automobilis prabangesnis ir pažintys geresnės?“.

Rusnė tvirtino, kad po 10 metų pažadų atėjo šventė į Aušros gatvę – prasidėjo asfaltavimo darbai: „Gal geriau pavadinti tai „asfaltavimo komedija“. Gera žinia ta, kad po ilgų laukimų, 2020 m. Kalėdų proga Aušros gatvės gyventojai sulaukė asfaltuotos gatvės, bloga žinia – geriau žvyrkelis nei tokia gatvė ir iššvaistyti valstybės pinigai“.

Kintų gyventoja pasakojo, kad kai po ilgo laukimo pasirodė ekskavatorius su vienu vairuotoju, jis neturėjo jokio supratimo, kaip valdyti priemonę.

„Gerą pusdienį darbuotojas važinėjo pirmyn ir atgal vienoje vietoje, galiausiai, įvažiavo į griovį ir bandė save išsistumti su vadinamu „kaušu“.

Vėliau tarp gyventojų pasklido gandai, jog kažkokia įmonė laimėjo projektą ir pagaliau kelią asfaltuos. Po poros savaičių atvažiavo darbininkai su traktoriais ir kita technine įranga.

Mums, darbais besidomintiems gatvės gyventojams, buvo paaiškinta, jog bus naudojama „nauja kelio tvarkymo technologija“, t. y. bus naudojamos atitinkamos cheminės medžiagos, kurios „suriša“ žvyrą, todėl nereikės pilti jokios skaldos, o iš karto bus tiesiamas asfaltas“, – naujienų portalui lrytas.lt pasakojo Rusnė.

„Darbininkai vienas kito nepažįsta“​

Rusnė tvirtino, kad darbininkai dirbo du pusdienius, vakarais nuo 16 iki 21 val.: suarė kelią, sumaišė viską su chemine medžiaga bei sulygino važiuojamąją dalį. Tačiau prie kiekvieno įvažiavimo į kiemus liko sustumdyti žvyro kauburiai, kurie dėl naujosios technologijos greit sustingo ir apsunkino įvažiavimus į kiemą. Gyventojų prašomi darbininkai, atsisakė sulyginti žvyro kauburius.

Po kažkiek dienų darbuotojai užtvėrė įvažiavimus nuo pagrindinės gatvės „Stop“ juostomis ir informavo gyventojus, jog dvi paras negalima važinėti gatve, nes reikia laiko, kol viskas sustings. Darbininkai minėjo, jog atvažiuos po savaitės ir užpils asfaltą“, – perpasakojo gyventoja

Deja, niekas nepasirodė tris savaites. Nuo lietaus žvyras vėl tapo purvu, „Stop“ juostas teko po kurio laiko patiems gyventojams nusiimti ir sustingusius žvyro kauburius ties įvažiavimu į kiemą kastuvu nusikapoti.

Po trijų savaičių pasirodė asfalto mašinos ir darbininkai. Visi gatvės gyventojai išėjo į lauką išsiaiškinti, ar bus asfaltuojami nuolydžiai ties įvažiavimais į kiemus. Rusnė sakė, kad, pasirodo, jog darbų vadovo nėra, o darbininkai patys vieni kitų nepažįsta ir siunčia vieni kitus į visas puses.

„Atsakymas buvo aiškus – įvažiavimai į kiemus asfaltuojami nebus, nes „neužtenka asfalto“. Net kai pasisiūlėme patys susimokėti už nuolydžių į kiemus asfaltavimą, į mus buvo numota ranka.

Iš darbininkų supratome, kad nė vienas nieko nežino bei įmonė kiekvienam etapui darbuotojus samdo iš vieno miesto, techniką nuomoja iš kito miesto, asfaltą perka dar iš trečio miesto – niekas nežino, kur susiveda galai“, – naujienų portalui lrytas.lt teigė Aušros gatvės gyventoja.

Liūdna pabaiga

Rusnė pasakojo, kad po kažkiek laiko asfaltą Kintų gyventojams išklojo – viename gale asfaltas tiesiog pasibaigė į niekur, kitoje pusėje buvo palikti trys metrai žvyro iki pagrindinės miestelio gatvės, nes „neužtenka asfalto“, nors jis tą patį vakarą buvo išpiltas šalikelėje ir paliktas sustingti.

„Taip ir liko vienos juostos asfaltas su aštriais 5 cm kraštais, „gulintys policininkai’’ ties kiekvienu įvažiavimu, bent jau pas tuos, kurie nespėjo patys kastuvu nusikapoti – visiškas automobilio laužymas.

Praėjo dar dvi savaitės ir pasirodė penki darbininkai bei vienas ekskavatorius. Visą dieną ekskavatorius žvyru lygino asfalto kraštus, o likę keturi darbininkai vaikščiojo iš paskos. Mes išėjome vėl kalbėtis. Šie darbininkai gavo paskutinę užduotį – ant kelkraščių užpilti žvyro ir sulyginti kauburius.

Paklausus dėl tolimesnės kelio vizijos, paaiškėjo, kad tai jau pabaiga, niekas daugiau nebus tvarkoma ir kelias liks toks, kokį matome dabar“, – naujienų portalui lrytas.lt teigė Rusnė.

Kintų gyventoja sakė, kad darbininkai rodė projekto planą, kuriame aiškiai nenumatyta asfaltuoti trijų metrų atkarpos iki pagrindinės miestelio gatvės: „Apie tvarkingus įvažiavimus į kiemus net nėra užsiminta. Darbininkai trūkčioja pečiais, kaip toks projektas buvo patvirtintas Šilutes rajono savivaldybės, kas tai projektavo bei kas darbams vadovavo“.

Rusnė sakė, kad sklinda gandai, jog praėjusiais metais kažkokia „neaiški“ įmonė laimėjo viešuosius pirkimus rajonų keliams tiesti. Tiek įranga, tiek darbininkai samdomi iš skirtingų vietų, darbų vadovas esą neegzistuoja, o darbai atliekami atmestinai.

Savivaldybė skundų nesulaukė

Šilutės rajono savivaldybės administracijos direktorius Virgilijus Pozingis naujienų portalui lrytas.lt atskleidė, kad Aušros gatvę remontavo „Terebro“. Aušros gatvės remontui skirta apie 72 tūkst. eurų.

„Pagal sutartį rangovas turėjo išasfaltuoti 345 metrų Aušros g. atkarpą, asfalto dangos plotis 4,5 m, įrengti kelkraščius dukart 0,75 m. Bendras gatvės plotis turėjo siekti 6 metrus“, – teigė V.Pozingis.

Vis tik gyventojai aiškina, kad šia gatve sunkiai prasilenkia dvi transporto priemonės. „Dvi mašinos sunkiai prasilenkia, veidrodėliai beveik kabinasi. Nejau taip teks važinėti?“ – stebisi gyventojai. V.Pozingis sakė, kad gyventojai nė karto nesikreipė į savivaldybę dėl Aušros gatvės kapitalinio remonto darbų: „Rangovas vėlavo atlikti darbus, todėl savivaldybė jį ne kartą informavo raštu, kad bus taikomos sankcijos, t. y., sutartyje numatyti delspinigiai“.

Šilutės rajono savivaldybės administracijos direktorius pasakojo, kad įmonės „Terebro“ atliekamus darbus kontroliuoja savivaldybės techninis prižiūrėtojas. Taip pat atliktus darbus savivaldybės užsakymu tikrina nepriklausoma akredituota laboratorija. „Prieš asfaltuojant buvo tikrinamas įrengtas stabilizuotas pagrindas, o įrengus asfalto dangą imami kernai iš asfaltbetonio dangos asfaltbetonio storiui nustatyti. Atlikti darbai atitiko galiojančius teisės aktus – gatvės stabilizuotas pagrindas ir įrengta asfaltbetonio danga atitiko reikalavimus“, – aiškino V.Pozingis.

V.Pozingis teigė, kad Aušros gatvė ribojasi su valstybinės reikšmės rajoniniu keliu Priekulė – Sakučiai – Ventė, kuris priklauso Lietuvos automobilių kelių direkcijai (LAKD). Dėl šios priežasties savivaldybė šios dalies neišasfaltavo. Šiuos darbus, tik jau įgyvendinant kitą projektą, savivaldybė kartu su LAKD planuoja atlikti 2021 metais.

Naujienų portalui lrytas.lt paklausus, kodėl buvo neišasfaltuoti įvažiavimai į kiemus, teigė, kad šiame projekte nebuvo numatyta išasfaltuoti įvažiavimų į kiemus: „Įvažiavimai įrengti su žvyro danga. Nuovažos į kiemus bus išasfaltuotos 2021 metais“.

Seniūnui taip pat kėlė abejonių

Kintų seniūnas Antanas Kližentis tvirtino, kad tikisi, jog šios gatvės kelias bus geras, nors ir pavėluotas. „Tai yra judri gatvė, o gyventojai anksčiau turėjo tik žvyrkelį, daug duobių bei dulkių. Šiuo metu kelio danga yra beveik išasfaltuota, tvarkomi pakraščiai. Tikimės, kad rezultatas bus maksimalus. Manau, kad šiais metais jau užbaigs šį kelią. Kažkiek jie uždelsė, greičiausiai dėl įmonės finansų išteklių ir gamtos sąlygų“, – naujienų portalui lrytas.lt teigė A.Kližentis. A.Kližentis atskleidė, kad Šilutės savivaldybė šiai įmonei viską apmokės tik baigus darbus, o avansinio mokėjimo nedarė.

Kintų seniūnas sakė, kad dėl besikeičiančių žmonių srautų reikėtų ir Gošto gatvę sutvarkyti, nes ten pėstiesiems nesaugu vaikščioti, siaura gatvė ir tik iš dalies išasfaltuota. Pasak seniūno, apie 130 km seniūnijos teritorija turi vietinės reikšmės kelių ir iš jų tik 6 km asfaltuoti. Darbai Kintų gatvėje prasidėjo nuo lapkričio 7 d. ir tik dabar eina į pabaigą. Kintų seniūnas viliasi, kad viskas galiausiai bus padaryta gerai, jis sakė, kad tik pradžia buvo sudėtinga, nes darbai vėlavo. Anot pašnekovo, įmonės darbai ir naujos technologijos gyventojams bei seniūnui kėlė abejonių. Tačiau aiškino, kad šią gatve jau važinėjo sunkiasvorės transporto, todėl gal nieko blogo nenutiks. Naujienų portalui lrytas.lt pasiteiravus, ką mano apie ilgai vykstančius darbus, teigė, kad šiuos darbus galima buvo atlikti per tris dienas, jei konkursą laimėtų tvirta įmonė su finansiniais resursais.

„Dar viskas priklauso nuo to, kas liko dirbti Lietuvoje – profesionalūs statybininkai išvykę į didmiesčius arba į užsienį, todėl surinko komandą, kuri, galbūt, pirmą kartą kastuvą rankose laikė“, – situaciją komentavo A.Kližentis.

lrytas.lt


Straipsnio komentarai

Cia2020-12-28
priėjo Kindziulis ir tarė: o kam jums asfaltas, juk vistiek su koliosais vaiksciojate... Komentaras patinka Komentaras nepatinka
Jonas2020-12-27
Tu katytė jei rasai tai rašyk kad sukurtas UAB pačiu ponų iš rajono negi jie baus save tik iš tavo rašalo neaišku ar pinigai pervesti ir kam Komentaras patinka Komentaras nepatinka
Matom:ČiakoxoužsakovuyrDabartoxodyrpalas:(Gaunas2020-12-27
"SykySakoSyrkaipSyrSextynaS"
(DisproporCijosmeloritMerBlus)

kokie3adavėjai-tokierawėjai
kakiprajektantai-takisextantai
kukirausėjai-kukiotkatgavėjai
kątyluosvirėjai-tąlovyrinkėjai
konkišalėjon-tonbusakušerai
peutuvąpasejen-išsikasenkūjo...

Komentaras patinka Komentaras nepatinka
koks užmokestis toks ir darbas 2020-12-27
kokie darbininkai tokie darbai , kokių darbininkų haholų prisivežė tokie ir darbai Komentaras patinka Komentaras nepatinka
..2020-12-27
Keista žurnalistika. Tarsi bulvarinės televizijos laidos formatas, kur susėda negalintys tylėti ir landžioja po rūtos landas į durnaropių darželį. Dalyvauja visos pusės išskyrus "terebro" atstovus, kurie nors ir kažkokie vėluotojai, bet jei vieninteliai kažką ir darė, įgyvendindami kažkokius projekto planus. Jeigu negali tylėti tai dar nereiškia kad reikalinga gadinti gerą bylą ar orą. Nu ir štai gaunasi labai sudėtinga situacija: viena boba sako kažką. Ir ta boba žino kokie supratimai būna reikalingi kad valdyti ekskavatorių ir kaip keliai turi būti tiesiami. Šiais laikais tie ekskavatoriai labai modernūs, gali valdyti turbūt panašiai kaip suparalyžiuotas sėdi invalido vežimėlyje ir su vienu piršeliu valdo viską. Va sekė akylai darbininkus ir jų darbą du vakarus nuo 16-21 valandos. Dabar anksti temsta. Jau 16 valandą nelabai ten ką ir pažiūrėsi. Gatvėje nėra apšvietimo. Gal rusnė apdovanota antikvarinėmis kašpirovskinėmis viską matančiomis akimis o gal turi šiuolaikinės ėriukų tylėjimo tamsoje stebėjimo įrangos. Nu ir nežinosi gal va izoliuojasi žmonės, atsibodę visos kvailos televizijos laidos ir windowsai nieko doro nerodo jeigu nežinai žodžio kuris parodytų kokį naują kelią. Ten kur nesimato kažko į pagalbą ateina visagalė vaizduotė ir nuostabą keliantis protas. Su žodžiu "please" šiais laikais niekur nenueisi. Visur viskas kainuoja. Šilutėje daug tų kelininkų ir ne tik kalbant apie drąsos kelią: Šilutės kelių tarnyba AB. Šilutės komunalininkas irgi užsiima kelių remontu, tiesimu, priežiūra, tt.. Šiemet ta keistuolių teatro kontora kuri tokia būdavo aktyvi gražinant šilutę "pardavė" UAB Šilutės automobilių keliai.Nu čia turint omenyje kad neina suprasti apie ką šitas straipsnis ir kam jis iš viso reikalingas. ar čia viskas nuotoliniu būdu ištirta, išreportinta, parašyta ir išredaktorinta? Komentaras patinka Komentaras nepatinka